Mreže questionsandanswers

Objavljeno 05. 06. 2013 | autor Petra

0

6 pitanja za postaviti prije uvođenja poslovne društvene mreže


Prije odluke o uvođenju poslovne društvene mreže, vrlo je važno razmotriti ciljeve organizacije u kojoj će se poslovna aplikacija koristiti. Poslovne društvene inicijative koje imaju jasnu i uvjerljivu svrhu od početka teže uspjehu. Potrebno je, naravno, motivirati zaposlenike na korištenje mreže te im pokazati vrijednosti koje proizlaze iz sudjelovanja. Zaposlenici trebaju znati koji će se specifični problemi time riješiti, što svaki zaposlenik dobiva i koju ukupnu vrijednost će osigurati organizaciji.

Jednostavno pitanje „Koje poslovne probleme pokušavamo riješiti?“ je preveliko pitanje za početak. Tibbr navodi kako je takvo pitanje potrebno razbiti na više manjih pitanja, koja će potaknuti na razmišljanje o načinima na koje poslovna društvena mreža može rješavati probleme koji se javljaju u poslovanju.

Kako možete ubrzati proces uključivanja i prilagodbe zaposlenika?
Velike ili male, organizacije se bore kako bi pomogle zaposlenicima pronaći informacije koje su im potrebne. Datoteke su zaključane u sustavima, e-mail poruke se drže odvojeno, a menadžeri nemaju dovoljno vremena za edukaciju zaposlenika o tome gdje su i kako stvari funkcioniraju. Uključivanje i prilagodba zaposlenika može potrajati nekoliko tjedana ili mjeseci. Razvijena poslovna društvena mreža kombinira sustave i sadržaje sa znanjem i dijeljenjem sadržaja unutar organizacije, tako da zaposlenici mogu pregledavati povijest informacija i razgovora te naučiti mnogo više nego od prvog dana treninga.

Je li zaposlenicima lako pronaći stručnost unutar organizacije?
Ponekad intranet i imenici nisu dovoljni. Zaposlenici moraju znati tko što zna unutar svoje organizacije. Novi prodajni predstavnik, na primjer, možda će morati pronaći nekoga tko ima iskustva s određenim zahtjevima kupaca. Pretraživanjem razgovora ili jednostavnim postavljanjem pitanja na poslovnoj društvenoj mreži odmah se mogu otkriti pravi stručnjaci za potencijalni posao. Ponekad se najbolji prijenos znanja dogodi jednostavnim povezivanjem zaposlenika s pravim ljudima.

Postoji li u organizaciji proces povećanja broja inovacija?
Zaposlenici će sigurno generirati ideje na sastancima ili čak oko aparata za kavu, no postojanje središnjeg mjesta za dijeljenje ideja je daleko produktivnije. Društveni elementi pružaju zaposlenicima mogućnost kritiziranja, iznošenja prijedloga te uključivanja pravih osoba kako bi se brže izašlo na tržište s danim idejama.

Kako organizacija razmjenjuje znanje, uvid u tržište, industrijske vijesti, natjecateljsku inteligenciju i povratne informacije kupca?
Putem e-maila? Nadamo se da ne. Organizacije trebaju pronaći način na koji mogu utjecati na znanje zaposlenika cijele tvrtke bez narušavanja njihovih dnevnih aktivnosti. Tvrtke koriste interne mreže za dijeljenje povratnih informacija kupaca i informacija o konkurentskim tvrtkama, što u konačnici poboljšava njihove proizvode i usluge. Poslovne društvene mreže omogućuju uvid u najnovije informacije, što omogućava da zaposlenici brže reagiraju i donose bolje i pronicljivije odluke.

Koje projekte je potrebno provesti?
Kada je riječ o projektu koji uključuje više ljudi i timova, vrlo je važno da surađuju u stvarnom vremenu izvan redovitih izvješća. Zaposlenici trebaju imati uvid u sve komunikacije vezane za neki projekt, i to s jednog mjesta, unutar mreže.

Kako se organizacija nosi s iznimkama, eskalacijom i krizom upravljanja?
Kada se dogode iznimke, organizacija treba riješiti problem komunikacijom i donošenjem odgovarajućih odluka. Svjetski gospodarski forum, na primjer, koristi poslovnu društvenu mrežu za razgovor o svjetskim problemima sa svjetskim liderima. Ako dođe do neke nepredviđene situacije, može se početi djelovati u roku samo nekoliko minuta, ili čak sekundi. To je najbrži i najprikladniji način komunikacije, rješavanja problema i donošenja brzih i kvalitetnih odluka.


Tagovi: , , , , , , ,


O autoru



Comments are closed.

Natrag na vrh ↑