Mreže Kako koristiti društvene mreže

Objavljeno 24. 05. 2013 | autor Petra

0

7 smjernica za korištenje društvenih mreža


Postoji više prepreka u korištenju društvenih mreža. Svaki zaposlenik, prilikom objavljivanja sadržaja na društvenim mrežama, treba biti svjestan svih pravnih rizika kao što su kleveta, povreda prava intelektualnog vlasništva i odavanje poslovnih tajni. Osim pravnih posljedica, nepromišljeni i loši komentari mogu stvoriti etičke dileme te stvoriti lošu sliku o zaposleniku ili čak poduzeću. Kako bi se to spriječilo, poduzeća mogu usvojiti nekoliko pravila za svoje zaposlenike koji navodi Asae center.

1. Budite točni i transparentni – ako neki zaposlenik komentira poduzeće ili druga poduzeća, trebao bi objaviti i svoje ime i informaciju čiji je zaposlenik. To nije samo etička stvar, nego to sprječava druge od optužbi da zaposlenik pokušava sakriti svoju pripadnost nekoj organizaciji. Isto tako, kod komentiranja poduzeća nije poželjno koristiti pseudonime. Poštenje i transparentnost su ključni za održavanje kredibiliteta poduzeća. Zaposlenik bi trebao, prije objavljivanja na nekoj od društvenih mreža, provjeriti svaki svoj komentar kako bi bio siguran da su svi podaci točni.

2. Koristite odricanje od odgovornosti – ako zaposlenik raspravlja o srodnoj industriji, a ne radi se o davanju izjava u ime poduzeća, trebalo bi biti jasno da su izjave isključivo njegova osobna mišljenja.

3. Poštujte autorska prava i zaštitne znakove – zaposlenici trebaju ispravno navesti sav sadržaj u svojim postovima te dati linkove na izvore sadržaja gdje god je to moguće. Objavljivanje privatnog ili vlasničkog sadržaja nekog poduzeća na blogovima ili društvenim mrežama dopušteno je jedino uz dopuštenje toga poduzeća.

4. Čuvajte privatnost drugih – zaposlenici bi se trebali suzdžavati od dijeljenja osobnih informacija (uključujući fotografije) o suradnicima i članovima poduzeća, osim ako oni imaju izričitu pisanu suglasnost da se to čini. U suprotnom, privatni podaci trebaju ostati privatni.

5. Ne otkrivajte povjerljive informacije – svako poduzeće ima povjerljive podatke koji trebaju ostati privatni. Zaposlenici trebaju poduzeti mjere opreza kako ne bi otkrili neku povjerljivu informaciju. Čak i naizgled bezazleni tweetovi ili statusi mogu otkriti povjerljive i vlasničke podatke.

6. Budite uljudni i tolerantni – na svakog zaposlenika se gleda kao na predstavnika svog poduzeća, bez obzira govori li on u svoje ime ili u ime poduzeća. Zaposlenici uvijek moraju voditi računa jedni o drugima, ne smiju objavljivati sadržaj koji je neprimjeren ili uvredljiv, a ukoliko je zaposlenik dio razgovora koji postaje vulgaran ili uvredljiv, trebao bi se povući iz njega.

7. Odmah razjasnite pogrešno protumačene izjave – čak i dobro osmišljene izjave mogu stvoriti zbrku. Preporuča se da zaposlenici provjere i pregledaju sve svoje objavljene komentare. U slučaju da ih ljudi pogrešno protumače ili ih izvade iz konteksta, potrebno ih je odmah razjasniti.

Iako je većina ovih pravila smislena i povezana sa zdravim razumom, mnogi primjeri pokazuju da ljudi ne razmišljaju previše pri korištenju društvenih mreža. Jedno od mogućih rješenja je uvođenje pisane politike za zaposlenike što će ih potaknuti da prvo razmisle, a tek onda objave neku informaciju.


Tagovi: , , , , , ,


O autoru



Comments are closed.

Natrag na vrh ↑