Mreže Poslovna društvena mreža i velike promjene u poslovanju

Objavljeno 30. 09. 2013 | autor Matija

0

Futuristi o poslovanju 2020. godine – pred nama su velike promjene


Predviđanja futurista o poslovanju do kraja ovog desetljeća govore o velikim tehnološkim i organizacijskim promjenama. Odjeća će imati memorijske uređaje koji će pratiti naše svakodnevne doživljaje, a pametni telefoni bit će povezani izravno s našom mrežnicom. Medicina će doživjeti velike promjene, a rudarenje asteroida postat će nova industrija. No, kako će poslovanje izgledati sedam godina od sada?

Kako naglašava Information Week, dobar dio organizacija koje postoje danas do 2020. godine više neće postojati. Prema procjenama iz Statistic Brain, čak 71% organizacija neće se uspjeti održati u sljedećih deset godina. Kako bi preživjele, organizacije moraju biti agilne, prilagodljive i poticati suradnju zaposlenika. Drugim riječima, u organizaciju je potrebno uvesti dimenziju „društvenog“.

Pojavom SaaS (Software-as-a-Service) modela počela je eliminacija tradicionalne uloge IT-a u organizaciji. Danas tvrtke sve više u outsourcing daju funkcije koje nisu strateške i kritične. Forrester Research predviđa da će većina središnjih IT odjela nestati do 2020.,  a zadaci i funkcije IT-a preselit će se u druge poslovne odjele.

Voditelji informatike će preživjeti ovu revoluciju, ali će dobiti znatno drugačije uloge. CIO će imati ulogu upravitelja i integratora vanjskih usluga i pružatelja usluga umjesto na njihov interni razvoj, te će se u isto vrijeme usmjeravati na poslovanje i izravni kontakt s klijentima i korisnicima, izjavio je direktor tvrtke Forrester Research Christopher Mines.

Učinkoviti voditelji informatike će preuzeti odgovornost za pretvaranje inovacija u poslovne vrijednosti i prednosti.

Velike promjene stići će i u druge odjele organizacije. Googleov CEO Eric Schmidt smatra da će u roku od pet godina računala možda biti u stanju proći Turingov test, što bi značilo da se njihova inteligencija ne razlikuje od ljudske. Prema Schmidtu, ove nove razine računalne snage će povećati uvid i kreativnost zaposlenika, a ne ih zamijeniti.

Uspjeh tvrtke ovisit će više nego ikada o kvaliteti zaposlenika, te će HR odjel imati presudnu ulogu. Poslodavci već danas gledaju prisutnost potencijalnih zaposlenika na društvenim mrežama i u rezultatima Googleovog pretraživanja, koji su zanimljiv i koristan dodatak tradicionalnim životopisima. Odjel ljudskih resursa popunjavat će pozicije koje danas ne postoje.

Do 2020. godine tvrtke će napredovati do onoga što Marina Gorbis iz Institute for the Future naziva „super strukturom“. Omogućene platformama novih društvenih medija, takve organizacije izlaze van tradicionalnih granica poduzeća kako bi iskoristile kolektivnu inteligenciju. Uspješne organizacije potiču ekstremnu suradnju i ostvaruju sve što je potrebno kako bi se natjecale na tržištima na kojima su prisutne.

Funkcija marketinga također će biti presudna za poslovni uspjeh. Korisnička iskustva i ugled branda imat će vrlo veliko značenje. Kupci žele vrijednost koja uključuje manje prodaje i više razgovora i pripovijedanja.

Kako poduzeća mogu povećati svoje šanse za uspjehom do i nakon 2020.? Prihvaćanje načela društvenog poslovanja je važan korak. Iako se poslovanje u budućnosti neće zvati “društveno”, oni koji će izbjegavati navedenu karakteristiku neće preživjeti.


Tagovi: , , , , , , , , , , , , , , ,


O autoru



Comments are closed.

Natrag na vrh ↑