Mreže enterprise social network, intranet

Objavljeno 21. 06. 2013 | autor Petra

0

Kako potaknuti zaposlenike na aktivno sudjelovanje na poslovnoj društvenoj mreži


Poslovna društvena tehnologija ima potencijal za povećanje prihoda u poduzeću, smanjenje troškova, poboljšanje odnosa s klijentima i poboljšanje unutarnje i vanjske suradnje. Ako ste spremni provesti implementaciju poslovne društvene mreže na najbolji mogući način, postoji samo jedna stvar koju ne možete kontrolirati: vaši zaposlenici. To znači da ako vaši zaposlenici ne koriste poslovnu društvenu mrežu, ili ne sudjeluju aktivno, vaša poslovna društvena mreža zapravo nema nikakvog smisla, ni svrhe.

InformationWeek navodi 10 načina kako bi se osiguralo aktivno sudjelovanje zaposlenika na poslovnoj društvenoj mreži:

1. Ne stvarajte dodatni posao. Ako zaposlenici osjećaju da se time dodaje još jedna prepreka koju moraju savladati, oni neće rado sudjelovati u tome, a možda će se naći i uvrijeđeni. Društvene poslovne tehnologije i procesi trebaju biti integrirani s iskustvom postojećih zaposlenika, a ne provedeni zasebno. Ethan McCarty, IBM-ov direktor društvene i digitalne strategije, rekao je kako društveno umrežavanje ne bi trebalo značiti više posla za zaposlenike, nego im pružati mogućnost da svoj posao obave brže i bolje.

2. Pokažite dokaze. Bitno je pokazati dokaze uspješnog korištenja poslovne društvene mreže u organizaciji.

3. Istaknite prednosti. Svaki zaposlenik želi znati što je dobro za njega u poslovnoj društvenoj mreži. Kako bi ih se potaknulo na aktivno sudjelovanje potrebno im je dokazati kako poslovne društvene mreže pružaju neke nove mogućnosti s kojima prije nisu bili upoznati te kako one mogu znatno olakšati njihov posao i pomoći im da svoj posao obavljaju bolje i učinkovitije.

4. Osigurajte obuku zaposlenika. Neki od vaših zaposlenika su odrasli na Facebooku i Twitteru, te će za njih društveno umreženo poslovanje imati smisla. No, neki zaposlenici nikad nisu imali doticaja s društvenim mrežama i uopće nemaju uvid što je to, i što one nude.

Svi korisnici, bez obzira na njihovo iskustvo s društvenim mrežama, će trebati obuku kako bi zaštitili organizaciju i kako bi se zaposlenici osjećali sigurnije i ugodnije koristeći tehnologiju društvenog umrežavanja. Poanta je u tome da novi korisnici pohađaju pravilne treninge, tako da razumiju što su društvene mreže i kako ih pravilno koristiti.

Ova vrsta treninga trebala bi se odnositi na društveno umrežavanje u cjelini, ali i na određene platforme. Svakog korisnika u organizaciji treba educirati o najboljim praksama društvenog umrežavanja. Program obrazovanja također bi trebao objasniti važnost društvene i specifične politike tvrtke, ciljeve tvrtke i zašto je društveno umreženo poslovanje toliko važno za poduzeće i brandove.

5. Prepoznajte entuzijasta. Entuzijazam za tehnologiju društvenog umrežavanja može biti zarazan što stvara društveni poslovni uspjeh. Zato je važno identificirati društvene entuzijaste u svojoj poslovnoj sredini i dati im prostora da se istaknu i budu primjer drugima.

6. Oglašavanje društvenog uspjeha. Kad zaposlenici počnu pojačano koristiti poslovne društvene mreže, budite sigurni da će se čuti za njihove uspjehe na internoj mreži tvrtke, a u nekim slučajevima i u vanjskim društvenim kanalima. Takav način rada postat će novi model ponašanja i prakse.

7. Učinite to poslovnim zahtjevom (obvezom). Naravno, ljudi imaju tendenciju da se puno više brinu oko nečega ako to ovisi o njihovom radnom mjestu. No, ovdje morate biti oprezni jer ne želite da se zaposlenici osjećaju prisiljeno. Međutim, to je dobra ideja da zaposlenici započnu za učinkovitim korištenjem društvenim poslovnih alata.

8. Mjerenje je jako važno. Govoreći o ocjenama, morate biti sigurni da ste dobro procijenili što je, a što nije u skladu s vašom poslovnom društvenom inicijativom te da ste te podatke podijelili sa zaposlenicima. Tek tada će zaposlenici shvatiti koja je svrha društvenog umrežavanja i koju ulogu imaju oni u svemu tome.

Ovdje je ključ razumijevanja taj da mjerenje poslovne društvene mreže može izgledati drugačije od tradicionalne poslovne metrike. Nije tajna da društvene mreže zahtijevaju različite podatke o uspjehu od tradicionalnih. Kod društvenih mreža bitan je broj klikova, broj dijeljenja sadržaja i broj „lajkova“, a ne mjerenje angažmana i značaj poruke. Tvrtke će morati mjeriti i pratiti podatke koji pokazuju povezanost pojedinca s mrežom.

9. Budite strpljivi. Zaposlenici se neće preobratiti preko noći, niti će postati stručnjaci u vrlo kratkom roku. Za mnoge zaposlenike poslovne društvena mreža je veliki pomak. Spremnost i učinkovitost korištenja poslovne društvene mreže ovisi o dobi zaposlenika, iskustvu, je li osoba introvertna ili otvorena i nizu drugih pitanja. Organizacije moraju zaposlenicima dati do znanja da je društveno umrežavanje vrlo bitno za njihov rast i konkurentnost i da korištenje poslovne društvene mreže nije samo opcija. No, organizacije također moraju biti svjesne opsega promjena i trebaju dati zaposlenicima vremena za prilagodbu te spremno očekivati prepreke i nejasnoće na putu.

10. Slušajte i učite. Prepreke i nejasnoće koje smo upravo spomenuli sigurno će se dogoditi. Kad dođe do toga važno je zaposlenicima dati informacije o tome što je pošlo krivo i zašto. Također trebaju dobiti upute o daljnjem korištenju mreže kako bi se izbjegle takve situacije.


Tagovi: , , , , , , , , , ,


O autoru



Comments are closed.

Natrag na vrh ↑