Mreže 6

Objavljeno 07. 06. 2013 | autor Matija

0

Pet koraka za izgradnju društvene zajednice u poduzećima


Snaga i utjecaj društvenih medija i zajednice koje se na njima nalaze, danas je svima vrlo dobro poznata. Od humanitarnih akcija i viralnih priča do medija na kojem se u stvarnom vremenu prenose događaji koji mijenjaju stanje u društvu (Egipat, Sirija, Turska…), promjene koje donose društvene platforme nemoguće je ignorirati.

Upravo su snaga i dinamičnost zajednice te rezultati koje donose, ono što bi rukovodeći ljudi trebali stvoriti u poduzeću. Zajednicu stvaraju komunikacija i povezivanje, udruživanje sposobnosti i talenata pojedinaca kako bi se osigurao izvrstan rezultat. Kad su ljudi dio uspješne zajednice koja ima svrhu, oni se osjećaju povezani s tvrtkom, dijele svoje znanje i postaju predani isporuci izvrsnih rezultata.

Međutim, kako bi se navedeno ostvarilo potrebno je upotrijebiti i iskoristiti nove alate – u obliku (poslovnih) društvenih mreža, digitalnih medija i velike količine dostupnih podataka (eng. big data). Pitanje koje postavlja sve veći broj menadžera je kako iskoristiti dostupne alate za izgradnju prave zajednice u poduzeću? Meghan Biro za Forbes je izdvojila pet koraka za izgradnju zajednice u društveno okrenutim poduzećima.

1. Odaberite pravu tehnologiju – tehnologija je važna, no najvažnija stvar zajednice su ljudi. Treba se usredotočiti na ono što je potrebno za izgradnju zajednice kako bi se ispunili ciljevi poduzeća. Osnovno je često najbolji izbor, ali to nije slučaj u novim startup i tehnološkim tvrtkama, gdje se zaposlenici vole „igrati“ s novim alatima.

2. Definirajte svoju zajednicu – u većini slučajeva najbolje je izgraditi unutarnju i vanjsku zajednicu koja uključuje zaposlenike, klijente i partnere. Svaka skupina trebala bi definirati ono što joj je potrebno i što želi u zajednici. Izgradnji zajednice potrebno je pristupiti otvorenog uma, s jasnim ciljevima i koristima za sve strane.

3. Osigurajte protok informacija – potrebno je biti otvoren s pristupom podacima, nitko od zaposlenika ne bi trebao biti zakinuti u navedenom. Informacija je moć, a uz podatke i alate koji omogućuju brainstorming i inovacije cijelo poduzeće će imati koristi.

4. Osigurajte podršku u organizacijskoj kulturi – u organizacijsku DNK potrebno je integrirati nove tehnologije i zajednicu koja ih koristi. Ako će sredstva potrebna za uspješno uvođenje i korištenje novih alata biti uskraćena, a sloboda stvaranja sinergije i rezultata ograničena, rezultat će biti razočaravajući.

5. Mjerite što je zajednica ostvarila – tehnologija se u ovom slučaju koristi kako bi se izgradili zajedništvo, moral, učinkovitost i profit. Ako zajednica ne isporučuje navedene vrijednosti poduzeću, ona ne bi trebala postojati.


Tagovi: , , , , , , , , , , , ,


O autoru



Comments are closed.

Natrag na vrh ↑