Mreže Razmjena znanja i komunikacija i suradnja zaposlenika

Objavljeno 18. 06. 2013 | autor Petra

0

Poslovna društvena mreža: Linearni rast kod korisnika i eksponencijalni rast znanja


Jedna od prednosti koju ima organizacija koja koristi poslovnu društvenu mrežu je razmjena znanja, različitih stajališta, ideja i komentara između različitih ljudi unutar organizacije, piše Zyncro.

Neki članovi organizacije možda nisu nikada podijelili ideju o nečemu, a rade na istom projektu u organizaciji. Razlog tome mogu biti fizičke okolnosti, na primjer, jer se zaposlenici nalaze u različitim radnim centrima s velikom geografskom udaljenošću između njih, ili zbog vremenske zone pa se njihovi radni dani nikada ne podudaraju

U tim slučajevima, zaposlenici koji rade u istoj organizaciji i koji bi mogli podijeliti znanje za osobnu i poslovnu korist, ne mogu stupiti u kontakt.

To je jedna od ključnih točaka u kojima poslovna društvena mreža igra temeljnu ulogu. Dijeljenjem određenog znanja ljudi mogu dovesti do eksponencijalnog rasta znanja u organizaciji, što je teško postići s tradicionalnom organizacijom sustava gdje se različiti odjeli susreću na godišnjoj konvenciji kako bi se razmijenile ideje.

Kad se organizacija odluči na uvođenje poslovne društvene mreže, jedan od njezinih glavnih ciljeva mora biti da mreža djeluje kao virtualni prostor suradnje u kojoj različiti stručnjaci, koji rade na nekom proizvodu ili projektu, mogu podijeliti svoja iskustva i ideje, od kojih mogu imati korist svi zaposlenici.

Kako bi poslovna društvena mreža bila istinski izvor kolektivnog znanja, mora imati zadovoljene 4 neophodne točke:

  • Dostupnost – Svi članovi organizacije, neovisno o njihovom radnom mjestu, moraju imati pristup mreži kako bi u bilo kojem trenutku podijelili neku ideju, informaciju ili nešto što može biti korisno za bilo koji drugi odjel ili dio organizacije.
  • Surađivanje – Poslovna društvena mreža mora biti mjesto susreta za raspravu ili dijeljenje sadržaja. To znači da ponašanje korisnika mora biti u skladu s osnovnim pravilima ponašanja.
  • Neograničenost – Svaki član mora imati pristup u bilo koje doba kada želi nešto podijeliti s drugima.
  • Hijerarhija – Poslovna društvena mreža nudi mogućnost organiziranja otvorenih, različitih grupa i projekata u kojima mogu sudjelovati zaposlenici različitih razina odgovornosti unutar organizacije.

Tagovi: , , , , , ,


O autoru



Comments are closed.

Natrag na vrh ↑