Mreže Novi trendovi u poslovanju

Objavljeno 10. 05. 2013 | autor Matija

0

Što je poslovna društvena mreža?


Društvenih mreža danas je mnogo i postale su dio svakodnevnog života. Svi smo više ili manje upoznati s prednostima, pa i nedostacima društvenih mreža, ali jasno je da njihovu prisutnost i mogućnosti koje donose nije dobro ignorirati. S poslovne strane nailazimo na sve popularniji i korisniji LinkedIn, no novi trendovi u poslovanju ukazali su na potrebu za korištenjem nešto drugačijih društvenih mreža unutar poduzeća.

Poslovna društvena mreža usredotočena je na korištenje online društvenih mreža i društvenih odnosa među ljudima koji dijele poslovne interese i/ili aktivnosti. Poslovna društvena mreža često je dio enterprise social softvera, koji je u suštini poslovni softver s društvenim značajkama koji se koristi u poslovanju poduzeća. Ona obuhvaća izmjene na intranetu i drugim klasičnim softverskim platformama koje poduzeće koristi kako bi organiziralo komunikaciju, suradnju i druge aspekte poslovanja.

Poslovna društvena mreža izgleda i djeluje vrlo slično javnim društvenim mrežama poput Facebooka, s jednom važnom iznimkom – primarna svrha poslovne društvene mreže je korištenje društvene interakcije kako bi se dala potpora poslovnim rezultatima, te kako bi se obavili svi radni zadaci i poslovne aktivnosti.

Kako poslovna društvena mreža daje podršku poslovnim ciljevima? Neke od prednosti unutarnjeg društvenog umrežavanja istaknute su na Tibbr blogu:

  • Povećava se dijeljenje znanja i zaposlenici imaju brži pristup internom ekspertnom znanju
  • Informacije su organizirane, što upravljanje znanjem čini jednostavnijim i jeftinijim
  • Mreža je integrirana s ključnim poslovnim aplikacijama kroz prikaz aktivnosti, koji zaposlenicima omogućuje reakciju na informaciju iz jednog sučelja
  • Omogućuje zaposlenicima da ostanu povezani s bilo kojeg mjesta putem mobilnog uređaja
  • Poboljšava se petlja povratne informacije korisnika, korisnička podrška je kvalitetnija a zadovoljstvo korisnika veće
  • Poboljšava se prodaja, marketing i međuresorna učinkovitost
  • Poboljšava se suradnja udaljenih poslovnih jedinica, što smanjuje putne troškove i omogućuje trenutnu komunikaciju
  • Povećava se angažman zaposlenika, njihov moral i međusobno poznavanje na razini cijele tvrtke

Usvajanje poslovnih društvenih mreža bilježi veliki rast još od kraja 2008. godine pojavom Yammera (dvije godine nakon pokretanja, Yammer je koristilo 80,000 kompanija i tri milijuna zaposlenika – danas je taj broj mnogo veći). Korištenje poslovnih društvenih mreža u prodajnim organizacijama nedavno je dobilo novo ime – Sales 2.0, odnosno Prodaja 2.0 – koje predstavlja promijene u prodaji uzrokovane globalnim usvajanjem društvenih medija.

(Image via Digital News Asia)


Tagovi: , , , , , , , , , ,


O autoru



Comments are closed.

Natrag na vrh ↑