Mreže Poslovna društvena mreža i poboljšanje efikasnosti poslovanja

Objavljeno 16. 05. 2013 | autor Matija

0

Koja je uloga poslovne društvene mreže u poboljšanju efikasnosti poslovanja?


Krajem prošle godine Googleov izvršni direktor Eric Schmidt izjavio je da se u samo dva dana stvori količina informacija ekvivalentna količini stvorenoj od početka ljudske civilizacije do 2003. godine. Pojavom pametnim mobilnih uređaja, društvenih mreža i raznih gadgeta, količina informacija s kojima se pojedinac dnevno susreće postala je puno veća nego prije nekoliko godina. Navedeno ima veliki značaj gledano iz perspektive upravljanja znanjem, a problem koji se rješava je još uvijek isti – kako prave informacije dovesti pred prave ljude u pravo vrijeme.

Efikasna organizacija stvara kontekstualno iskustvo zaposlenicima kako bi lako pronašli informacije koje su im potrebne za rad. Uz brojne telefonske pozive, odgovore na dobivene e-mailove, prijave na različite sustave i pregledavanje dokumenata, navedeno je ponekad teško ostvariti.

Budućnost, a prema nekima i sadašnjost upravljanja znanjem je sloboda zaposlenika da uređuju i kontroliraju vlastitu konzumaciju informacija. Također, zaposlenike je potrebno potaknuti da budu zaduženi za vlastito učenje i profesionalni razvoj. No, potrebno je i indeksirati razgovore, novosti i događaje u poslovnim procesima, interakciju s klijentima, te novosti u odvijanju projekata.

Neke organizacije već koriste komponentu društvenog umrežavanja u svojim postojećim sustavima, dok druge organizacije istu tu komponentu vide kao opasnost. One strahuju da će mogućnost slobodnog dijeljenja i konzumacije informacija zaposlenicima odvratiti pažnju s onoga što je važno. No, kako navode na Tibbr blogu, takve organizacije su u krivu:

  1. Razgovor je uvijek najbolji oblik prijenosa znanja. Ljudi su neraskidivo vezani uz pripovijedanje, razgovor i raspravu, te su oni naš prirodni način učenja. Stari način upravljanja znanjem – baze znanja, rudarenje podataka i spremišta dokumenata jednostavno više nisu dovoljni.
  2. Dimenzija društvenog povećava učenje – ona ne služi samo za dostavljanje prave informacije do ljudi, već se oni moraju baviti s njom i naučiti iz nje. Upravo kontekst društvenog dovodi do interesa i motivacije za smislen odgovor ili raspravu.
  3. Odluke se donose brže upotrebom društvenih medija – vrijeme potrebno za postavljanje pitanja drugim zaposlenicima i dobivanja odgovarajućeg odgovora, ili vrijeme potrebno za organizaciju sastanka i/ili donošenje odluke nepotreban je trošak koji se može izbjeći upotrebom poslovne društvene mreže. Društveno umrežavanje olakšava donošenje odluka svim zainteresiranim i uključenim stranama.
  4. Zaposlenici se povezuju u kontekstu rada i stručnosti – neke odluke ili rasprave ne moraju uključivati sve zaposlenike, ali važno je znati tko je prava osoba za uključivanje.
  5. Iskorištava se kolektivna razmjena znanja – poslovna društvena mreža kreira tok informacija i spoznaja djelatnika, povećava inovativnost i vodi do boljih poslovnih rezultata.

Tagovi: , , , , , , , , , ,


O autoru



Comments are closed.

Natrag na vrh ↑