Mreže Poslovna društvena mreža

Objavljeno 13. 05. 2013 | autor Matija

0

Koje vrijednosti donosi korištenje poslovne društvene mreže?


Prisutnost poduzeća na društvenim mrežama poput Facebooka i Twittera danas je postala uobičajena pojava. Neki idu i korak dalje, te svoju prisutnost šire i na nešto alternativnije mreže – poput Pinteresta i Tumblra. No, još uvijek rijetka su poduzeća koja su spremna ovu novu tehnologiju iskoristiti na nešto drugačiji način.

Društvena mreža koja se koristi u poduzeću naziva se poslovna društvena mreža (eng. Enterprise Social Network), a koristi se kako bi se iskoristila moć povezivanja i unaprijedila suradnja i razmjena znanja zaposlenika. Poduzeća koja su krenula s implementacijom društvenih poslovnih mreža shvatila su da pravilo postavljena mreža može promijeniti način na koji zaposlenici rade, te učiniti njihov rad učinkovitijim. Na Good2bSocial blogu istaknuli su šest vrijednosti kojima poslovna društvena mreža unapređuje organizaciju.

Poboljšanje suradnje

Poslovna društvena mreža zaposlenicima omogućuje bolje povezivanje i suradnju, bilo da se radi o različitim funkcijama ili udaljenim lokacijama. Dokumenti i datoteke lakše se dijele i komentiraju, te potreba za slanjem e-maila pada u drugi plan. Također, projekti i pitanja zaposlenika vidljivi su na razini cijele organizacije.

Poboljšanje brzine i spretnosti organizacije

Poslovna društvena mreža omogućuje zaposlenicima da postanu produktivniji i da brže reagiraju na novonastale probleme ili mogućnosti. Korisnici mogu pristupiti mreži s bilo kojeg uređaja s pristupom internetu, te ažurirati informaciju koja je važna organizaciji. S druge strane, zaposlenici mogu upozoriti druge o problemima ili pitanjima s kojima se susreću, te pitati za pomoć ili sugestije na vrlo brz i učinkovit način.

Omogućavanje inovacija

Poslovna društvena mreža pojednostavljuje proces razmjene ideja u cijeloj organizaciji. Kada zaposlenik ima ideju ili treba pomoć u stvaranju ideja, mreža je savršeni alat za razmjenu ideja ili pronalazak ljudi koji su spremni pomoći.

Identifikacija “in house” stručnjaka

U poslovnoj društvenoj mreži zaposlenici mogu brzo prepoznati kolege koji su stručnjaci u određenom području, kontaktirati ih i zatražiti pomoć ukoliko im je ona potrebna – u kratkom vremenskom razdoblju.

Promjena organizacijske strukture i povećanje transparentnosti

Poslovna društvena mreža smanjuje komunikacijska uska grla i potiče stvaranje veza na svim organizacijskim razinama i funkcijama. Komunikacija zaposlenika više nije ograničena, a svaki zaposlenik ideju može podijeliti s drugima i učiniti je vidljivom cijelom poduzeću.

Povećanje angažmana i privrženosti zaposlenika

Poslovna društvena mreža svakom zaposleniku daje priliku da iznese svoje mišljenje. “Bottom-up” komunikacija komunikaciju svih zaposlenika čini dvosmjernom, što u fokus dovodi teme od važnosti poduzeću i omogućuje svima da sudjeluju u razgovoru.


Tagovi: , , , , , , , , , , ,


O autoru



Comments are closed.

Natrag na vrh ↑