Mreže 0008

Objavljeno 04. 12. 2013 | autor Matija

0

Vrijeme intraneta je iza nas


Klasični intranet tehnologija je koja nam je dobro služila posljednjih dvadesetak godina, no zadnjih nekoliko godina sve više poduzeća prisvojilo je novu generaciju poslovnih aplikacija – enterprise social software (Enterprise 2.0, ili poslovne društvene aplikacije).

Intranet je bio izvrsno rješenje za organizaciju interne komunikacije i suradnje u organizaciji. Većina poduzeća ima događaje, obavijesti, datoteke, prezentacije, planove i druge informacije koje trebaju biti dostupne zaposlenicima ili grupama unutar organizacije.

Međutim, koncept intraneta (napokon) je zastario. On još uvijek može poslužiti za mnoge korisne stvari, no kao i mnogo puta do sada, pojavila se nova tehnologija koja je zamijenila staru. U ovom slučaju, sve više modernih organizacija zamijenilo je klasični intranet poslovnom društvenom mrežom ili sličnim društvenim softverom namijenjenom za suradnju zaposlenika.

U modernoj organizaciji svakodnevno se stvara velika količina informacija. Međutim, komunikacija i razmjena informacija zadnjih se godina poprilično promijenila pojavom društvenih mreža. One su posebno zanimljive gledane s tehnološke strane – korisnici su povezani društvenim grafom. Društvena mreža i društveni graf danas su dva vrlo bliska pojma. Ukratko, društveni graf opisuje sve entitete u mreži, te odnos među njima. I upravo je on zaslužan za revoluciju komunikacije i povezivanja kojoj svjedočimo zadnjih nekoliko godina.

Mehanizmi poslovnih društvenih mreža upravljaju informacijama tako da su one prikazane i djeljive onim korisnicima kojima su važne i dopustive. Informacija koju svaki pojedini korisnik vidi na ekranu je važna za njega, a obavijesti koje prima u realnom vremenu ga informiraju o događajima u organizaciji.

Druga prednost poslovnih društvenih mreža je mogućnost smislenog razgovora oko sadržaja. Zaposlenici često dijele dodatne informacije, te razgovorom sadržaj postaje bogatiji.

Iako su neke od navedenih funkcionalnosti dostupne u intranetu, najveća razlika intraneta i poslovne društvene mreže je način njihovog korištenja. Kako piše cmswire, intranet je zamišljen kao jednosmjerna korporacija-zaposlenik komunikacija, a poslovne društvene mreže olakšavaju komunikaciju i dijeljenje svima u poduzeću – zaposlenici imaju vrijedne informacije i znanje koje će koristiti drugim zaposlenicima, ali i samom poduzeću.

Organizacija će postupno postajati sve složenija, fleksibilnija i dinamičnija. Budućnost organizacije orijentirana je na razvoj mreže koja je usmjerena na ljude, za razliku od sadašnjih organizacija u kojima su ljudi ovisni o strukturama i procesima. Upravo zbog toga razvili smo Podrum – mjesto za suradnju, komunikaciju i akumuliranje znanja organizacije.


Tagovi: , , , , , , , , ,


O autoru



Comments are closed.

Natrag na vrh ↑