Mreže spam email - 1240x700

Objavljeno 11. 07. 2013 | autor Petra

0

Zašto su poslovne društvene mreže bolje od e-maila za poslovnu suradnju


Ako odlučite podijeliti ovaj članak sa svojim prijateljima ili kolegama, biste li im ga poslali e-mailom ili bi podijelili članak na društvenim mrežama?

E-mail stvara preopterećenje i prenatrpanost nepotrebnom poštom što otežava komunikaciju. Procjenjuje se da poslovni korisnici e-mail usluge pošalju i prime oko 100 poruka na dan. Budući da tako veliki broj poruka zahtijeva pozornost, pretinac primljene pošte je pun poruka koje su zanemarene. Još jedan bitan nedostatak je taj što ogromna količina vrijednih poslovnih informacija ostaje zaključana u porukama e-pošte i nedostupna je ostalim zaposlenicima. To znači da kad netko napusti tvrtku, s tom osobom se gubi i velik broj vrijednih poslovnih informacija.

U nastavku je navedeno koje su prednosti komunikacije i suradnje koristeći poslovnu društvenu mrežu koje navodi Mango Apps, te kako one mogu pojednostaviti rad u odnosu na e-mail koji u trenutnoj formi kao samostalna aplikacija postaje nedovoljan i neučinkovit.

1. Centralizirana pohrana podataka
Za razliku od e-maila u kojem se svi podaci šalju od pošiljatelja do primatelja, poslovna društvena mreža može pohranjivati podatke i razne informacije u svojim podatkovnim centrima i učiniti ih dostupnima za više osoba ili grupa ljudi. Suradnja putem poslovne društvene mreže je lakša jer postoji mjesto (virtualna stranica) na kojem ljudi mogu saznati kontekst i povijest neke informacije, suradnje ili slično. Nema više prosljeđivanja e-mail pošte s prilozima kako bi se podijelio neki kontekst. On će biti vidljiv i mnogo pristupačniji, a više nije „zakopan“ u pojedinačnim privatnim korisničkim računima.

2. Zahvala kolegi
Zahvalite se kolegi na njegovoj naslovnoj stranici (zidu), postavite oznaku ili ažurirajte svoj status. Tako će svi zaposlenici moći vidjeti koji kolege se ističu po svojoj stručnosti, a to ujedno pomaže u izgradnji unutarnjeg ugleda i motivacije. Da se taj proces odvija preko e-maila, trebalo bi uključivati pojedince, zatim prosljeđivati poruku (po potrebi) što bi dovelo do nereda. Sa sigurnošću se može reći da neki pojedinci ne bi niti pročitali poruku, već bi ona završila u smeću.

 3. Upravljanje projektima

Poslovne društvene mreže omogućuju stvaranje, dodjeljivanje, upravljanje i organizaciju zadataka. Nakon organiziranja i sastavljanja projekata, projektnog tima, zadataka i aktivnosti, svaki član projektnog tima može promatrati kako neki projekt napreduje, u kojoj je fazi trenutno, a može i sudjelovati u raspravama i predlagati nove ideje. Tako se postiže veća brzina i učinkovitost nego da se šalju e-mail poruke naprijed i natrag dok se ne obavi neki zadatak.

4. Stvaranje prezentacije ili rad na zajedničkom dokumentu
Obično se šalju e-mailovi s privitcima, traže informacije od kolega/tima što dovodi do slanja još više e-mail poruka i gubitka vremena. S druge strane, poslovne društvene mreže vam omogućuju upload dokumenata i izravno ažuriranje po potrebi.

5. Brainstorming s članovima tima
U skoro svakom poduzeću postoje sastanci, zatim sastanci o sastancima. Većina poduzeća će se složiti da su sastanci ubojice produktivnosti i da se mogu kontrolirati pisanjem članaka i statusa koji uključuju samo najbitnije informacije, ili brainstormingom – sastankom projektnog tima na kojem se razmjenjuju povratne informacije i ideje. Tako se može uštedjeti mnogo vremena. Uz poslovnu društvenu mrežu, sastanci unutar poduzeća se mogu svesti na minimum jer svaki zaposlenik u bilo koje doba i na bilo kojem mjestu može pristupiti mreži i uvijek biti dostupan. Na vrlo jednostavan način mogu dodavati nove statuse, pitanja i ideje, a svaki zaposlenik (ili član odjela, projektnog tima – ovisno o razini vidljivosti) može pratiti sve novosti te se može sam uključiti u komunikaciju. Tako sav sadržaj ostaje u zajednici, a mogu ga pregledavati kako stari zaposlenici, tako i novi.

Još nedavno je e-mail bio okosnica gotovo sve poslovne komunikacije. Danas to postaje poslovna društvena mreža. Smatra se da će se e-mail s vremenom koristiti samo kao alat za obavijesti i upozorenja za korisnike. Stvarna suradnja će se sve više i više odvijati u virtualnom prostoru, gdje su dostupni svi podaci, neovisno o vremenu i mjestu gdje se nalazite.


Tagovi: , , , ,


O autoru



Comments are closed.

Natrag na vrh ↑