Mreže prednosti i vrijednosti

Objavljeno 15. 01. 2014 | autor Matija

0

3 prednosti poslovne društvene mreže koje nije jednostavno mjeriti


Korištenje poslovne društvene mreže donosi materijalne (ROI, manje vremena potrošenog na email…) i nematerijalne (zadovoljstvo na radnom mjestu, bolji i dublji odnosi zaposlenika…) vrijednosti organizaciji. To su valjani rezultati koje organizacija treba očekivati nakon uvođenja poslovne društvene mreže poput Podruma.

Međutim, u mnogim organizacijama došli smo do točke gdje većina zaposlenika i rukovoditelja zna dovoljno o društvenim mrežama – dovoljno da postave pitanja poput „zašto“ ili „kako“, a u ovom članku odgovaramo na njih i pojašnjavamo tri najčešće “nevidljive vrijednosti” korištenja poslovne društvene mreže u organizaciji, zajedno s istraživanjima i podacima koji stoje iza njih zahvaljujući TalkSocialTome.

1. Razmjena znanja se povećava

Kad se zaposlenici uključe u online zajednicu, više podataka i informacija dijeli se s više ljudi, budući da je „emitiranje“ priroda poslovne društvene mreže. Pitanja, statusi i ideje su po prirodi otvoreni svima, i u njima se kriju znanje i „nevidljive“ (tacitne) informacije – sada dostupni svima.

U Podrumu, broj „čvorova“ između pojedinaca se smanjuje, što znači da se zaposlenici koji prethodno nisu znali jedni za druge, osim preko drugih osoba, sada mogu izravno povezati. Rezultat je da razmjena znanja postaje osobna aktivnost koja se može postići individualno, a zahtijeva manje upravljanja ljudima i traženja veza i kontakt informacija.

2. Otvaraju se novi kanali komunikacije

Poslovna društvena mreža osmišljena je za povezivanje zaposlenika u različitim timovima, odjelima ili geografskim lokacijama. Ona je jedno mjesto unutar poduzeća na kojem se zaposlenici okupljaju da upoznaju i nauče jedni o drugima, te stvore otvoreni dijalog s ljudima koje možda prije nisu vidjeli.

Online zajednica zaposlenicima daje mogućnost da komuniciraju van korporativne hijerarhije. Vrlo rijetko prosječni zaposlenik ima društveni kapital fizički pronaći nadređene i postaviti pitanje ili razgovarati.

3. Potaknute su inovacije

Poduzeća zapošljavaju zaposlenike jer oni posjeduju određeno znanje i jer su pametni. Oni imaju nove ideje koje će poduzeću dati dodatnu vrijednost. Organizacija mora njegovati talent koji se nalazi u njoj i kapitalizirati na novim idejama koje zaposlenici proizvode. Poslovna društvena mreža poput Podruma pomaže zaposlenicima suradnju s kolegama na način na koji ona nije bila moguća prije – temeljena na mislima i iskustvu svih drugih zaposlenika koji sada mogu surađivati na inovativnim idejama.

Poseban sastojak za poticanje inovacija u online zajednice je koncept serendipity Serendipity je umijeće otkrivanja nečeg korisnog, iznenađujućeg, ili ugodnog, a zapravo bez potrage za time. Serendipity pomoću poslovne društvene mreže je ostvariv kao nikad prije zbog jednostavne činjenice da kombinacija zaposlenika van organizacijskih i hijerarhijskih granica vodi do više slučajnih i neočekivanih susreta različitih umova.


Tagovi: , , , , , , , , ,


O autoru



Comments are closed.

Natrag na vrh ↑