Mreže social media puzzle_620x350

Objavljeno 23. 01. 2014 | autor Petra

0

8 savjeta o tome kako stvoriti učinkovitu politiku društvenih medija


Ima li vaša tvrtka politiku društvenih medija? Ako ima, znate li što sve ona uključuje? Kada su podaci zadnji put objavljeni ili ažurirani? Jesu li vaši zaposlenici svjesni da ona postoji i pridržavaju li je se?

To su vrlo važna pitanja, pogotovo ako je vaša tvrtka na putu da postane društveno poduzeće. Ispravna politika društvenih medija ne samo da će smanjiti rizik tvrtke, već se može koristiti i kao alat za edukaciju zaposlenika o društvenim medijima.

Poslovna politika obuhvaća izbor i određivanje koncepcija i ciljeva koje poduzeće želi postići u određenom razdoblju, određivanje načina i sredstava za njihovo ostvarivanje, te organizaciju i kontrolu njezine realizacije. Odluke iz područja poslovne politike od velikog su značaja za poduzeće. Stoga je logično da poslovnu politiku vode oni koji upravljaju poduzećem. Međutim, pravo vođenja poslovne politike istovremeno predstavlja obvezu i odgovornost onih kojima je povjereno pravo upravljanja poduzećem.

Za početak, postoje mnogi primjeri o politici društvenih medija koji se mogu naći na internetu. Ti uvjeti mogu biti kratki i jednostavni, kao i nevjerojatno dugi i detaljni. Osim toga, postoje i specijalizirane odredbe koje su razvijene, a vezane su uz pitanja kao što su upravljanje unutarnjih društvenih mreža te njihovo korištenje od strane zaposlenika.

Good2bSocial naglašava kako je glavno pitanje kako klijenti stvaraju učinkovitu politiku društvenih medija, pa su upravo zbog toga sastavili listu osnovnih savjeta koje svaka organizacija može slijediti u rješavanju ovog problema:

1. Jednostavnost. Najbolje politike društvenih medija su one koje su jednostavne i lako razumljive od strane svih zaposlenika. Ako vaša politika sadrži veliku količinu tehničkog žargona, zahtjeva ili ograničenja, postoje veliki izgledi da je zaposlenici neće razumjeti, da će je ignorirati ili se jednostavno suzdržati od korištenja društvenih tehnologija. Postoji mogućnost da se zaposlenici mogu bojati raditi nešto na društvenim medijima ako je politika stroga. Zbog toga pokušajte zadržati svoju politiku na jednoj stranici, koja može biti postavljena u blizini aparata za kavu ili negdje drugdje gdje će ona biti vidljiva svim zaposlenicima.

2. Pozitivnost. Česta pogreška tvrtki je ta da je u njihovima politikama većina rečenica u negativnom smislu – „nemojte to učiniti“ i „ ne radite to“. Takav pristup samo povećava tjeskobu i strah vaših zaposlenika od korištenja društvenih medija, što može rezultirati smanjenjem njihovog sudjelovanja i djelotvornosti. Imajte na umu da mnogi ljudi imaju početni strah od društvenih medija i nisu sigurni koji je pravilan način da im se približe.

3. Odraz vaše kulture. Kultura odražava vašu tvrtku te socijalnu interakciju koju želite promovirati iznutra, kao i izvana. Pokušajte stvoriti politiku koja je odraz vrijednosti tvrtke, kao i odraz interne kulture. Jedna od ideja kako pomoći razvoju politike društvenih medija u vašoj tvrtki je taj, da uključite vaše zaposlenike.

4. Osvrt na ostale organizacijske politike u vašoj politici društvenih medija. Ne opterećujte svoju politiku društvenih medija s previše informacija. Stavke kao što su ponašanje zaposlenika bi već trebale biti pokrivene u organizacijskim politikama te priručnicima za zaposlenike. Ostanite usredotočeni samo na društvene medije u vašoj politici društvenih medija.

5. Što manje ograničenja. Nacionalni odbor o radnim odnosima (u SAD-u) nedavno je izdao povelju koja upozorava tvrtke da njihova politika društvenih medija ne smije biti prestroga, jer bi u suprotnom moglo doći do kršenja zakona o radu.

6. Ažurnost. Tehnologija društvenih medija se neprestano razvija, a nove mreže i alati se kontinuirano uvode. Usluge koje se danas koriste nisu ni postojale do prije nekoliko godina. Zbog toga se preporučuje da se politika društvenih medija pregleda i ažurira svakih šest mjeseci kako bi bili sigurni da je prilagođena najnovijoj tehnologiji.

7. Provjerenost podataka. Vrlo je bitno da je vaša politika pregledana od strane nadležnog odvjetnika prije nego što postane službena. Dobro uređena politika društvenih medija treba smanjiti količinu rizika kojima je vaša organizacija izložena kada koristi društvene tehnologije. Vaša politika društvenih medija trebala bi se baviti pitanjima kao što su: povjerljive informacije, intelektualno vlasništvo, poslovne tajne, diskriminacija, nasilničko ponašanje i lažno predstavljanje.

8. Uključena interna uporaba. Mnoge tvrtke su implementirale internu društvenu mrežu kako bi se poboljšala suradnja i komunikacija između zaposlenika. Važno je također imati politiku koja upućuje svoje zaposlenike o uvjetima korištenja interne društvene mreže. Možete odabrati jednu politiku za vanjsku (eksternu) upotrebu društvenih medija i drugu za unutarnju (internu), ili možete odabrati jednu politiku koja zadovoljava oboje, što se smatra najboljim rješenjem.

Uz sve ovo, postoje i mnogi drugi dodatni online resursi koji vam mogu pružiti daljnje smjernice i biti dobar primjer kad se radi o oblikovanje vlastite politike za tvrtku.

Ako želite da vaša tvrtka uspije s društvenom tehnologijom i alatima, isto tako potrebno je posvetiti vrijeme i resurse na dodatnu obuku zaposlenika.


Tagovi: , , , , , , , ,


O autoru



Comments are closed.

Natrag na vrh ↑