Blog Social network concept.

Objavljeno 17. 07. 2014 | autor Petra

Kako postići veću učinkovitost i produktivnost korištenjem poslovnih društvenih alata?


Jedan od čestih razloga neimplementacije poslovnih društvenih alata je strah od gubitka produktivnosti zaposlenika. Kao što društveni proizvodi i postupci postaju sve čvršće integrirani u sve vrste poslovnih aplikacija, tako su i društvene mreže poput Facebooka i Twittera postale vrlo važne za marketing, oglašavanje i prodaju.

No, kao što je slučaj s bilo kojom tehnologijom, poslovni društveni alati mogu se koristiti vrlo učinkovito. InformationWeek prenosi neke primjere o tome kako da zaposlenici postignu veću učinkovitost i produktivnost korištenjem poslovnih društvenih alata.

1. Postavite jasne ciljeve. Ovo može zvučati nelogično, no nije ništa neobično da organizacije istraže društvene poslovne platforme, kako bi vidjeli što je dobro i što vrijedi zadržati te kasnije koristiti.

2. Ne izolirajte društvene mreže. Kako bi poslovna društvena platforma bila efektivna, ona mora biti integrirana s poslovanjem. Tvrtke vrijednost društvenog softvera vide samo ako se on može integrirati izravno u svoj svakodnevni tijek rada.

3. Mobilnost društvenih alata. Kako bi korisnici bili što produktivniji na poslovnim društvenim mrežama, pristup im mora biti omogućen s bilo kojeg mjesta i u bilo koje vrijeme. Alati imaju puno veću korisnost ako pružaju mogućnost suradnje na daljinu.

4. Ne tretirajte poslovne društvene mreže kao „Facebook za poduzeće“. U svojim počecima poslovne društvene mreže često su se nazivale kao varijacija „Facebooka za poduzeće“. Tada je to imalo smisla jer je pomagalo u shvaćanju kako se poslovna društvena mreža može koristiti u poslovne svrhe. No, društveno umreženo poslovanje je mnogo više od Facebookove paradigme, pa bi se zbog toga trebalo prestati tretirati ga kao takvog.

5. Izraditi smjernice za korištenje društvene mreže. Tvrtke koje učinkovito koriste poslovnu društvenu mrežu imaju jasne smjernice za njezinu uporabu koje korisnicima govore što smiju, a što ne smiju raditi na društvenim mrežama.

6. Pojačajte marketing i komunikaciju.  Ako vaši zaposleni dijele sadržaje i informacije na društvenim mrežama o nekim informacijama vezanim uz tvrtku ili proizvode, vaša web stranica tvrtke kao i sama tvrtka može imati veliku korist.

7. Komunicirajte s drugima. Kada korisnici različitih odjela komuniciraju i surađuju jedni s drugima na društvenim mrežama, nastaju nove mogućnosti. Komunikacija i razgovor mogu uvjetovati razvoju proizvoda, marketinga i inženjeringa.

8. Model dobrog ponašanja. Rukovoditelji tvrtke moraju biti vrlo aktivni na internim poslovnim društvenim platformama. To je važno kako bi korisnici spoznali da je poslovna društvena mreža ključni komunikacijski alat od strane svih u organizaciji.

9. Nagradite dobro ponašanje. Mnoge društvene platforme imaju ugrađen sustav nagrađivanja. Kako, kada, zašto i čime će se nagraditi korisnici ovisi o politici vaše tvrtke, ali i razini uključenosti zaposlenika. Bitno je demonstrirati (kako bi svi vidjeli) što se od zaposlenika očekuje te pokazati kako je uključenost i sudjelovanje zaposlenika na poslovnim društvenim mrežama cijenjeno.

10. Mjerite i raspravljajte o uspjehu. Važno je mjeriti i razmjenjivati podatke potrebne za uspjeh. Ono što je bitno razlikovat će se od organizacije do organizacije, ovisno o veličini, industriji, proizvoda, aktualnih ciljeva i slično. Kako bi bili zaista učinkoviti i produktivni, korisnici trebaju znati što su krajnji ciljevi vaše organizacije.


Tagovi: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,


O autoru



Natrag na vrh ↑